niedziela, 4 sierpnia 2013

GONE Znikneli - Faza pierwsza - Niepokój. - Michael Grant



 
 
Wyobrażaliście sobie kiedyś, co by się stało, gdyby w jednej chwili zniknęli wszyscy dorośli – rodzice, nauczyciele, lekarze, policjanci? Jak wyglądałby świat, na którym żyją tylko osoby, które nie skończyły jeszcze piętnastu lat? Myśląc o tym, uważamy, że to śmieszne i nierealne. Dzieciakom z Perdido Beach nawet nie przeszło to przez głowę. Jednak w jeden dzień ich życie wywróciło się o 180 stopni.
10 listopada, godzina 10:18. W jednej chwili znikają wszyscy, którzy ukończyli piętnaście lat. Nie działa telewizja, nie ma Internetu, milkną telefony. Wszyscy są przerażani. Nikt nie wie, co się stało. Zaczynają się dziać coraz dziwniejsze rzeczy... Okazuję się, że miasteczko zostało otoczone murem, którego nie da się w żaden sposób zniszczyć. Na dodatek niektóre dzieci zostają obdarzone paranormalnymi mocami i pojawiają się zmutowane zwierzęta.
Wielkie owacje dla autora! Stworzenie tylu różnorodnych postaci to nie lada wyzwanie. Michael Grant poradził sobie z tym znakomicie. Każdy z bohaterów jest inny.  Niektórych pokochałam od pierwszych stron, inne mnie irytowały, kilka osób budziło we mnie odrazę, niektórych nie umiałam zrozumieć. W pierwszej części zdecydowanie moim ulubionym bohaterem był Sam. Moją sympatię wzbudziła też Astrid i Lana . Większość postaci polubiłam, lecz jest też grupka osób, które znienawidziłam – Drake'a, Caina,...Bardzo ucieszyło mnie, że każdy bohater ma dwie strony – czarną i jasną. 
 
Podczas czytania nie nudziłam się ani przez sekundę, akcja trwa od początku do końca. Stworzony przez pana Michaela świat jest bardzo nieprzewidywalny i przerażający. Książka ma wartką akcję, gdzie jedno wydarzenie goni kolejne. Trzyma w napięciu aż do ostatniego zdania. Budowanie napięcia wychodzi mu znakomicie. Autor na piątkę wplótł w całość problemy dzisiejszych nastolatków – nieodwzajemnioną miłość, bulimię, dramatyczną przeszłość, przyjaźń, która zostaje wystawiona na próbę, ale także odpowiedzialność i gotowość do poświęcenia. 
Jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych książek.Bardzo długo nie byłam przekonana czy ją przeczytać ale nie żałuję , jest świetna ! Już nie mogę doczekać sie przeczytania pozostałych książek ;)

Tytuł: Gone. Zniknęli. Faza pierwsza - niepokój.
Autor:  Michael Grant
Ilość stron: 530
Wydawnictwo: Jaguar
Ocena: 9/10
                                                                             Szeyli ;D

4 komentarze:

  1. Też ją czytałam!! To naprawdę niesamowita książka! Moim ulubionym bohaterem także był Sam, a bohaterką na początku Astrid, ale po przeczytaniu kolejnych części moje zdanie o niej się trochę zmieniło. Polubiłam również Lanę, Bzyzę, Dekke i Edilia.
    Na pewno jeszcze tu zaglądnę :)!

    Zapraszam do mnie: http://4przyjaciolki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z opnią zgadzam się w 100%, ale ja w przeciwieństwie do ciebie nie lubię Astrid, ponieważ w następnych częściach bardzo się zmieniła. A tak to lubię Sama, Lanę, Brianne oraz Quinna i Sanjita.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze nie czytałam dalszych części , ponieważ ktoś wypożyczył je przede mną xd Ale na pewno je przeczytam ;)

      Usuń
    2. Aha, to koniecznie przeczytaj, ja też musiałam długo czekać na następne cześci :/

      Usuń

 

Porady Szeyli : Książki , moda i gotowanie Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea